AJUDA GENERAL. PREGUNTES MÉS FREQÜENTS





QUÈ ÉS EL PROJECTE EXTRANET?

Extranet eGIPCI és un sistema a l’entorn Extranet del Departament de Cultura que permet l’accés controlat a la consulta de determinada informació del Patrimoni Cultural Immoble català.

Aquest sistema es desenvolupa en entorn browser, amb accés restringit, i està adreçat a determinats usuaris externs del Departament de Cultura com poden ser administracions, entitats, organitzacions, empreses d’arqueologia, investigadors, etc.

tornar

QUIN ÉS L’ABAST DEL PROJECTE EXTRANET?

El projecte Extranet eGIPCI vol donar solució a la necessitat d’un sistema únic i centralitzat que permeti la consulta diferenciada de la informació del Patrimoni Arqueològic, Paleontològic i Arquitectònic de Catalunya, així com la consulta de l’estat de tramitació i altres dades significatives de les sol·licituds dels permisos d’intervenció arqueològica i/o paleontològica.

La consulta de la informació del Patrimoni Arqueològic, Paleontològic i Arquitectònic es pot fer sobre les dades alfanumèriques, les imatges associades a les fitxes de l’Inventari del Patrimoni Cultural Immoble i les dades georeferenciades dels béns de l’Inventari a partir d’un visor SIG.

En fases futures s’aniran afegint noves funcionalitats.

tornar

QUINS SÓN ELS OBJECTIUS DE L’EXTRANET?

Els objectius de l’Extranet eGIPCI són:

tornar

QUINS USUARIS PODEN ACCEDIR A L’EXTRANET?

L’Extranet eGIPCI és d’accés restringit i està adreçada a determinats usuaris externs del Departament de Cultura com poden ser administracions, entitats, organitzacions, empreses d’arqueologia, investigadors, etc.

tornar

ON PUC TROBAR INFORMACIÓ SOBRE L’EXTRANET?

Tota la informació sobre el projecte Extranet eGIPCI i l’enllaç per poder-hi accedir ho trobareu a la pàgina web del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació i en el portal Patrimoni.gencat

tornar

QUINES CONDICIONS TÈCNIQUES HA DE COMPLIR EL MEU ORDINADOR PER PODER ACCEDIR A L’EXTRANET?

Per accedir a l’extranet sense problemes cal seguir les següents instruccions de configuració:

Seguint aquestes instruccions (segurament caldrà reiniciar l’Explorer), el visor s’hauria de veure amb normalitat.

tornar

COM PUC ACCEDIR A L’EXTRANET?

Per accedir a l’extranet només cal clicar damunt l’enllaç de l’aplicació des de la pàgina web del Departament de Cultura o des del portal Patrimoni.gencat i fer una Petició d’accés emplenant el formulari corresponent.
En aquest formulari cal que poseu les vostres dades completes i indiqueu la motivació de la vostra petició d’accés a l’extranet.

Un cop feta la petició d’accés, i en un màxim de 72 hores, rebreu una resposta per correu electrònic en la qual se us comunicarà si la vostra petició ha estat acceptada o denegada.

En el cas que la vostra petició hagi estat acceptada, en el mateix correu electrònic se us indicaran les credencials d’accés a l’extranet: codi d’usuari i clau d’accés.

Si, per contra, la vostra petició d’accés a l’extranet és denegada, no podreu accedir a l’extranet, però sempre podeu accedir a la informació general de l’Inventari del Patrimoni Cultural Immoble de Catalunya (Arqueològic i Paleontològic i Arquitectònic) realitzant una consulta en línia mitjançant els cercadors de l’Inventari del Patrimoni Arqueològic i de l’Inventari del Patrimoni Arquitectònic que es troben a la web del Departament de Cultura i al Portal Patrimoni.gencat, o realitzant una consulta de l’Inventari –de manera presencial i amb cita prèvia- a la seu de la Direcció General del Patrimoni Cultural.

tornar

PUC FER PETICIONS D’ACCÉS A L’EXTRANET PER TELÈFON O CORREU ELECTRÒNIC?

Es recomana que les peticions d’accés a l’extranet es facin directament des de l’enllaç a l’aplicació que es troba a la pàgina web del Departament de Cultura, fent una petició d’accés i emplenant el formulari corresponent.

També es poden fer peticions d’accés presencialment, per telèfon, per carta o per fax, sempre que es facilitin totes les dades demanades en el formulari abans esmentat i s’especifiqui la motivació de la petició d’accés.

tornar

QUINA ÉS L’ADREÇA i CORREU ELECTRÒNIC DE CONTACTE?

Servei d’Arqueologia i Paleontologia
Portaferrissa, 1 (Palau Moja). 08002 Barcelona
Telèfon: 93 316 27 40  Extensions: 14411 / 14470
Fax: 93 316 28 25
Correu electrònic: administracio_egipci@gencat.cat

tornar

QUIN ÉS L’HORARI D’ATENCIÓ AL PÚBLIC?

L’horari d’atenció al públic pel que fa a la informació telefònica i presencial, és de dilluns a divendres de 8:00 a 15:00 durant tot l’any i també els dimarts a la tarda de 16:00 a 18:30 des de l’1 d’octubre fins al 31 de maig, excepte festius.

tornar

QUÈ HE DE FER UN COP HE ACCEDIT A L’EXTRANET?

Un cop entreu a l’extranet, us heu de llegir amb atenció les Condicions d’Ús i acceptar-les per poder continuar la sessió.

A continuació, us apareixerà la pantalla principal de l’extranet, des de la qual podeu:

Per a més informació, podeu consultar l’Ajuda específica corresponent a la pantalla en la qual us trobeu.

tornar

COM PUC FER SOL·LICITUDS DE CONSULTA A L’INVENTARI DEL PATRIMONI CULTURAL IMMOBLE?

Per sol·licitar consultes de l’Inventari del Patrimoni Cultural Immoble (Arqueològic, Paleontològic i Arquitectònic) premeu el botó Consulta del Patrimoni que apareix en la pantalla.

A continuació cal emplenar el formulari corresponent, en el qual cal que especifiqueu, entre d’altres, el títol de la consulta, el tipus de patrimoni i l’àmbit geogràfic a consultar, i el motiu de la consulta.

Podeu sol·licitar una o més consultes de l’Inventari per diferents motius, segons les vostres necessitats.

tornar

COM HE D’OMPLIR EL FORMULARI DE SOL·LICITUD DE CONSULTA?

Per fer una sol·licitud de consulta heu d’emplenar el formulari corresponent i prémer el botó Guardar.

En el formulari heu d’informar de manera obligatòria els següents camps: el títol de la consulta, el tipus de patrimoni a consultar (arqueològic, paleontològic, arquitectònic), l’àmbit geogràfic a consultar (comarques, municipis), i el motiu de la consulta.

Pel que fa al motiu de la consulta, cal que trieu l’opció corresponent en el desplegable, i a continuació especifiqueu per escrit i amb detall el motiu pel qual voleu realitzar la consulta de l’Inventari.

Si com a motiu de la consulta trieu l’opció Projectes d’Obres/Planejament urbanístic, a continuació també heu de triar l’opció corresponent en el desplegable Tipus de Projecte i en el desplegable Procediment i especificar per escrit i amb detall el Nom del Projecte.

En cas que la consulta sigui específicament per a un Projecte d’Obres, també caldrà que ens feu arribar per correu electrònic a l’adreça administracio_egipci@gencat.cat  la planimetria detallada del projecte.

Només seran acceptades aquelles sol·licituds de consulta motivades per Projectes d’Obres si aquestes van acompanyades de la planimetria esmentada.

tornar

COM PUC CONSULTAR LA INFORMACIÓ DE L’INVENTARI?

Un cop hagueu fet una sol·licitud de consulta, aquesta haurà de ser valorada pel Servei d’Arqueologia i Paleontologia, i en un màxim de 72 hores rebreu una resposta per correu electrònic en la qual se us comunicarà si la vostra sol·licitud de consulta ha estat acceptada o denegada.

Podreu realitzar la consulta de l’Inventari un cop el Servei d’Arqueologia i Paleontologia hagi acceptat la vostra sol·licitud de consulta i hagi fixat una data de caducitat per a aquesta (data de termini fins a la qual es pot realitzar la consulta).

Si, per contra, la vostra sol·licitud és denegada, no podreu accedir a la consulta de l’Inventari des de l’extranet.

En el llistat de les vostres sol·licituds de consulta de l’Inventari sempre podeu veure l’estat de cada consulta (aprovada, denegada, en espera).

Per accedir a l’Inventari, en primer lloc heu de clicar damunt d’una consulta acceptada.

A continuació podreu consultar la informació referent als béns resultants de la vostra sol·licitud de consulta -en funció del tipus de patrimoni i l’àmbit geogràfic que hagueu demanat en la sol·licitud.

tornar

QUINA INFORMACIÓ DE L’INVENTARI PUC CONSULTAR?

Extranet eGIPCI permet consultar tota la informació dels jaciments arqueològics i paleontològics i dels béns arquitectònics continguda a l’Inventari del Patrimoni Cultural Immoble (informació de les fitxes de l’Inventari i localització dels béns en el mapa del visor SIG).

Cal que recordeu, però, que només podreu consultar la informació referent als béns resultants de la vostra sol·licitud de consulta -en funció del tipus de patrimoni i l’àmbit geogràfic que hagueu demanat en la sol·licitud.

Pel que fa a la informació relativa a la localització dels béns, cal dir que en el cas de l’Inventari del Patrimoni Arquitectònic i de l’Inventari del Patrimoni Paleontològic, encara no es troben introduïts al SIG (Sistema d’Informació Geogràfica) tots els polígons de localització dels béns.
Així doncs, pel que fa al patrimoni arquitectònic i al patrimoni paleontològic, és possible que en alguns casos l’extranet no mostri la localització d’aquests béns en el visor SIG.
Des del Servei d’Arqueologia i Paleontologia estem treballant per tal que tota la informació relativa a la localització dels béns estigui disponible a l’extranet al més aviat possible.

Pel que fa al patrimoni arqueològic i paleontològic, cal dir que  els polígons de localització introduïts al SIG, situen els jaciments però no en delimiten l’abast.

tornar

COM ES PRESENTA LA INFORMACIÓ DE L’INVENTARI?

Un cop hagueu clicat damunt d’una consulta acceptada i hagueu triat el tipus de patrimoni a consultar (si n’heu demanat més d’un, la consulta s’ha de realitzar de manera diferenciada per a cada tipus de patrimoni), a continuació us apareixerà la pantalla amb els resultats de la vostra consulta.

Pantalla de resultats de la consulta (o d’una cerca dins la consulta)
Aquesta pantalla consta de tres elements:

El llistat de béns resultants sempre apareix ordenat pel número de fitxa de l’Inventari. Cliqueu damunt del menú Nom per ordenar el llistat alfabèticament pel nom del bé. Cliqueu damunt del menú Altres noms per ordenar el llistat alfabèticament pels altres noms del bé. Cliqueu damunt del menú Municipi per ordenar el llistat alfabèticament per municipis.

Per accedir a la consulta de les dades completes d’un bé, cliqueu damunt d’aquest en el llistat i us apareixerà la pantalla de dades d’aquest bé seleccionat, amb la seva localització en el visor SIG i la fitxa de l’Inventari.

Pantalla de dades de la fitxa de l’Inventari
Aquesta pantalla consta de tres elements:

tornar

COM PUC TORNAR ENRERE?

Des de l’extranet eGIPCI no es pot tornar enrere amb el botó “Endarrere” del navegador.

Per tornar a una pantalla anterior cal:

tornar

COM PUC DEMANAR PRÒRROGUES DE LES CONSULTES?

Si una sol·licitud de consulta acceptada està a punt de caducar o caduca, i encara no heu pogut acabar la vostra consulta de la informació, podeu sol·licitar una pròrroga de la consulta. Per sol·licitar una pròrroga heu d’anar a la llista de les vostres sol·licituds de consulta, clicar la icona d’edició de la consulta i prémer el botó Sol·licitar pròrroga.

Un cop feta la sol·licitud de pròrroga, i en un màxim de 72 hores, rebreu una resposta per correu electrònic en la qual se us comunicarà si la vostra pròrroga ha estat acceptada o denegada.

Un cop acceptada la pròrroga i fixada una nova data de caducitat per part del Servei d’Arqueologia i Paleontologia, podreu continuar la vostra consulta de l’Inventari.

tornar

ES PODEN IMPRIMIR LES DADES?

Tant les fitxes del béns de l’inventari com les fitxes de les sol·licituds de permisos d’intervenció poden imprimir-se mitjançant dues opcions: impressió de pantalla o informe.

Pel que fa a la localització dels béns, el visor SIG també permet la impressió dels mapes.

tornar

L’EXTRANET PERMET FER INTERCANVIS DE FITXERS AMB PLANIMETRIES?

En aquesta primera fase de desenvolupament, l’Extranet eGIPCI només permet fer impressions des del visor SIG dels mapes amb la localització dels béns.

En fases futures s’aniran afegint noves funcionalitats a l’extranet, entre les quals està previst la importació i exportació de fitxers amb els polígons de localització dels béns, les planimetries dels projectes, etc.

tornar

QUI POT CONSULTAR PERMISOS D’INTERVENCIÓ ARQUEOLÒGICA I/O PALEONTOLÒGICA DES DE L’EXTRANET?

Qualsevol usuari de l’extranet podrà consultar les dades de tots aquells permisos d’intervenció arqueològica i/o paleontològica en els que hi consti com a promotor, director o sol·licitant.

Pel que fa als ens locals, tots els ajuntaments de Catalunya podran consultar les dades dels permisos d’intervenció tramitats en el seu municipi.

tornar

ES PODEN CONSULTAR PERMISOS D’INTERVENCIÓ ARQUEOLÒGICA I/O PALEONTOLÒGICA QUE JA NO ESTAN EN CURS O EN TRAMITACIÓ?

En principi, l’Extranet eGIPCI només mostrarà les dades d’aquells permisos d’intervenció que es trobin en curs, i només fins a 15 dies després de la data de finalització de la intervenció.

tornar

COM PUC CONSULTAR ELS MEUS PERMISOS D’INTERVENCIÓ ARQUEOLÒGICA I/O PALEONTOLÒGICA?

Per consultar les vostres sol·licituds de permisos d’intervenció cliqueu sobre el menú La meva àrea / Permisos d’intervenció.

A continuació se us mostrarà el llistat de les sol·licituds de permisos d’intervenció en curs, en les quals hi consteu com a promotor, director o sol·licitant.

El llistat apareix ordenat per número de sol·licitud.
Cliqueu damunt el menú Intervenció per ordenar alfabèticament pel nom de la intervenció.
Cliqueu damunt el menú Municipis per ordenar el llistat alfabèticament per municipis.

Utilitzeu el cercador per fer cerques dins les vostres sol·licituds de permisos d’intervenció.

Cliqueu damunt d’una sol·licitud per consultar la fitxa amb les dades d’aquesta.

tornar

PUC FER SOL·LICITUDS DE PERMISOS D’INTERVENCIÓ DIRECTAMENT DES DE L’EXTRANET?

En aquesta primera fase de desenvolupament de l’Extranet eGIPCI només es poden consultar les dades dels permisos d’intervenció en curs, per tal de conèixer el seu estat de tramitació.

En fases futures s’aniran afegint noves funcionalitats a l’extranet. Està previst que, el dia que la implantació de la signatura electrònica sigui operativa, es puguin fer les sol·licituds de permisos directament des de l’extranet.

tornar

ON PUC FER SUGGERIMENTS O VALORACIONS DEL SERVEI I LA INFORMACIÓ CONSULTADA?

A l’adreça de correu electrònic: administracio_egipci@gencat.cat

Us agrairem que, en cas que tingueu coneixement d’algun jaciment o bé arquitectònic que no estigui documentat a l’Inventari, o en cas que detecteu alguna incorrecció en les dades de l’Inventari, ens ho comuniqueu en aquesta adreça de correu electrònic.

tornar